En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 2 juli 2016

Juli 2 2016


I dag är det 50 år sedan jag och Kalle vigdes. 

Bröllopsklänningen med kappa sydde min mamma efter mönster och tyg jag hade valt. Vit spets och ljusblått foder i klänningen. Kalle hade kostat på sig en ny kostym med tillbehör. 
Vigseln ägde rum i Huddinge kyrkas sakristia med Kalles syskon o respektive som vittnen. 

Egentligen hade vi tänkt att vi skulle ha en borgerlig vigsel, men på den tiden hade man inte den servicen att hålla öppet på en lördag, och vi hade redan bjudit in gästerna till just en lördag. Så då fick det bli i kyrkan. Prästen som vigde oss skulle nog bli förvånad över att äktenskapet hållit så länge, för han såg mycket skeptisk ut, vilket jag kanske kan förstå nu när jag ser hur unga vi var. Jag hade just fyllt 21 och blivit myndig, Kalle var 24. Vi tyckte vi var mycket vuxna. Vi var inte ens "tvungna" att gifta oss, vilket var ganska vanligt på den tiden. 

50 år senare har vi grånat en hel del och inte är vi lika smärta längre, men vi har blivit begåvade med tre underbara barn och fyra lika underbara barnbarn och det är det som är resan värt. 

Grattis till mig och Kalle!









2 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS till era 50 år tillsammans.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Visst var ni unga men sååå glada! Fortsätt så.

    SvaraRadera